maanantai 25. helmikuuta 2019

Kalkkimaalirakkautta

Olen niin hurahtanut näihin kalkkimaaleihin että tekis mieli sutia niitä vähän joka paikkaan =)
Nää sävyt on niin mahtavia ja mahdollisuudet eri sävyihin, juuri sellaisiin mitä itse tahtoo.
Nämä kaksi sävyä hommasin kokeilumielessä huonekaluja varten tehosteväreiksi, mutta olen sutinut nyt vähän sinne ja tänne. Viimeisimpänä nämä perhoset jotka joskus aikanaan kirppikseltä löysin. Osassa pienet magneetit ja osaan olen sit laittanut pehmeän kaksipuoleisen teipin jotta saa ihan seinällekin sommiteltua. Perhoset oli ennen tuunausta sellaisia värikkäitä, monen kirjavia etten oikein osannut nähdä niitä ominani vaikka kivoja värejä olikin. 

Pidän siitä että kotona näkyy oma käden jälki.



Taulukin on itsetehty. Tein yhtä hieman isompaa projektia aikanaan ja siitä jäi kehyksiksi sopivia palasia jotka tietysti piti hyödyntää. Toisesta jämäpalasta kuviosahalla sydän jonka reunat veistelin puukolla ihan summamutikassa. Maalaus, hionta, kuvansiirto ja lakka päälle. Rautalangalla kiinnitys.




Omaksi suosikikseni on tällä lyhyellä kokeilulla muodostunut nämä Frenchic Paint -sarjan kalkkimaalit. Perhosia maalatessani olen tuohon alkuperäiseen väriin jo kerennyt lisäämään valkoista jotta väriä riittäisi pidemmällekin, maaleilla kun on yhtä ja toista jo maalattu.
Sävy ei siitä kärsinyt, hieman vaaleni ja ehkä jopa enempi nyt mieluisampikin.




Sormet taas syyhyää ja pitäisi keretä tuunauksien kimppuun. Niitä kasapäin varastossa odottamassa ;)

Onko kalkkimaalaus jo sinulle tuttua?

1 kommentti:

  1. Ihania perhosia. Tuolla joku toinenkin kehui juuri tätä kalkkimaalia. Kyllä minäkin olen hurahtanut kalkkimaaliin ja aika paljon olen sitä käyttänyt. Nyt erityisesti kalkkimaalispray on mun suosikki. Mukavaa alkanutta viikkoa <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3